ADVIES

Hoe je het slaappatroon na de vakantie kunt herstellen: er zijn 6 tips – vererger de situatie niet

22views





Een verstoorde routine heeft een negatief effect op het hele lichaam, dat voorheen gewend was aan een bepaald schema.

Vroeger zette het lichaam bepaalde processen op de gebruikelijke tijd in gang, maar inmiddels is er veel veranderd.

De kwaliteit van de slaap heeft een aanzienlijke invloed op de algehele gezondheid en het concentratievermogen van een persoon.

We raden u aan aandacht te besteden aan een paar tips waarmee u uw slaappatroon kunt hervatten.

Hoe u het slaappatroon na de vakantie kunt herstellen

Hier zijn een paar tips.

  1. Sla het niet helemaal neer. Sta op de gebruikelijke tijd op, ongeacht wanneer u naar bed bent gegaan.
  2. Sporten. Soms is een simpele wandeling of een uitstapje naar de ijsbaan voldoende.
  3. Slaap in het donker en beperk de tijd die u in de buurt van gadgets doorbrengt.
  4. Vermijd alcohol en junkfood. Voeding heeft een directe invloed op de slaaptoestand en de kwaliteit van de rust.
  5. Volg de slaapregels. Er zijn 4 regels die in de slaapkamer moeten worden gevolgd: vochtigheid, duisternis, stilte en koelte.
  6. Houd van slapen. Voer aangename rituelen uit – baden, aromatherapie enzovoort.

Eerder schreven we over wie vette vis nodig heeft.