ADVIES

Wat doen we na de vakantie met de extra kilo’s van de kinderen?

15views

Meestal komen er voor kinderen, samen met schoolvakanties en rust, een paar extra kilo’s bij! Dit is het resultaat van twee veranderingen.
Ten eerste door verminderde activiteit en ten tweede door de vele zoete en zoute verleidingen van de feestdagen.
Dus wat gaan we nu doen?
We keren terug naar onze goede oude kindergewoonten en organiseren zo snel mogelijk maaltijden!
• We streven naar drie hoofdmaaltijden per dag: ontbijt, lunch en diner
• Tussendoor is op school een tussendoortje en voldoende water toegestaan. En nog een middagsnack. De go-to voor deze tussendoortjes is altijd fruit en zuivel. In zeldzamere gevallen kunnen we overstappen op granen, fruitrepen of noten.
• Wij vermijden kant-en-klare sappen en frisdranken waar we tijdens de feestdagen misschien wel van genoten hebben. Als we eten, drinken we water!
• Iedere lunch en diner begeleiden wij met een groene salade of gekookte, gegrilde groenten. Tenzij de maaltijd oliën of peulvruchten bevat.
• We proberen dat eiwit (rood vlees, kip, vis, ei, kaas) altijd de kleinste portie op ons bord is.
• We eten ons avondeten niet te laat. Minimaal 1-1,5 uur voor het slapen gaan!
• Mama zal de thuisomgeving moeten opruimen van snoep en lekkers en nu vragen en eten we hooguit één of twee keer per week lekkers!
Samen met de terugkeer naar scholen en een beter georganiseerd dieetplan zou het goed zijn om niet te lang te wachten om terug te keren naar onze sportactiviteiten!

Wetenschappelijke Groep neadiatrofis.gr