MAMMA'S

Kaas bij het geven van borstvoeding: waar moet je op letten

63views

Kaas die borstvoeding geeft kan de groei van uw baby bevorderen, maar er zijn enkele voorzorgsmaatregelen die u moet nemen. Hoe, hoeveel te eten en welke soorten

Kaas tijdens het geven van borstvoeding

Kaas tijdens het geven van borstvoeding en daarbuiten is een rijke bron van eiwitten, calcium en enkele vitamines en mineralen. De nieuwe moeder kan het daarom ook eten tijdens de periode van aanhechting aan de borst, omdat dit voedsel kan helpen de borstvoeding te verbeteren voedingsquotiënt van het postnatale dieet. Er zijn echter enkele voorzorgsmaatregelen die u moet nemen om ervoor te zorgen dat de producten die u kiest geschikt zijn voor consumptie onmiddellijk na de bevalling. Tijdens het geven van borstvoeding is het belangrijk om een ​​gezond en uitgebalanceerd dieet te volgen dat voedzaam is voor moeder en kind.

Kun je kaas eten tijdens het geven van borstvoeding?

Tijdens de zwangerschap kun je het meeste ervan eten soorten kaas gepasteuriseerd, terwijl sommige kinderen die borstvoeding geven, kunnen reageren op de caseïne- en wei-eiwitten die in zuivelproducten aanwezig zijn. Als uw baby na het voeden pijn voelt of gasvorming heeft, heeft hij mogelijk problemen verteren die eiwitten. In dit geval kunt u het beste de kinderarts op de hoogte stellen om te controleren op de aanwezigheid van een mogelijke allergie of intolerantie. De Veronesi Foundation, tijdens borstvoedingZuivelproducten als gedeeltelijk magere melk, yoghurt, ricotta en verse kazen die niet te vet zijn, zoals geitenkaas, primo sale, mozzarella en crescenza, vindt hij echter uitstekend. Zeer vette en belegen kazen mogen slechts sporadisch worden geconsumeerd.

De voordelen van kaas tijdens het geven van borstvoeding

Kaas wel rijk aan voedingsstoffen die goed zijn voor de gezondheid van de moeder en de groei van de baby die borstvoeding krijgt bevorderen. Deze voeding bevat eiwitten en calcium, essentiële voedingsstoffen om de algehele ontwikkeling van de kleine te garanderen. Bovendien geeft het toevoegen van eiwitten aan het dieet van de moeder een gevoel van verzadiging en vermindert het de behoefte om tussendoortjes te eten. Calcium helpt ook de botten en tanden te versterken en het ontstaan ​​ervan te voorkomen van osteoporose. Door kaas te eten als onderdeel van een uitgebalanceerd dieet, kun je minder koolhydraten opnemen en de bloedsuikerspiegel onder controle houden.

Het uit melk afkomstige voedsel is ook een rijke bron van zink en biotine, nuttig voor de groei weefselherstel. Daarom verhoogt het consumeren ervan de snelheid van herstel. Ook voorkomt het maculaire degeneratie, houdt het je huid gezond en maakt het je nagels sterk. Biotine helpt haaruitval te voorkomen.

Kenmerken en welke kaassoorten de voorkeur hebben

Zoals reeds vermeld, i kazen vette zoals gorgonzola moeten worden vermeden. In werkelijkheid helpt het tijdens het geven van borstvoeding osteoporose onder controle te houden en houdt het de tanden gezond en sterk, zodat het kan worden geconsumeerd, maar zonder overdrijving. Parmigiano Reggiano wordt aanbevolen omdat het volledig vrij is van additieven en conserveermiddelen, goed verteerbaar en lactosevrij. Ze kunnen dan dagelijks worden geconsumeerd magere melk en/of yoghurt of gedeeltelijk afgeroomd, terwijl magere kazen en ricotta twee tot drie keer per week worden aanbevolen vanwege hun calciumgehalte.

Tips voor het borstvoedingsdieet

De Veronesi Foundation herinnert u eraan dat de moeder tijdens het geven van borstvoeding gedurende de eerste weken voor haar pasgeborene 600 ml melk per dag moet produceren, tot 1.000 ml per dag vervolgens. De energie voor deze productie komt uit een calorierijk dieet en uit de dagelijkse consumptie van lichaamsreserves die tijdens de zwangerschap zijn opgebouwd. Het dieet kan dan gedurende deze periode met 500 calorieën per dag worden verhoogd. Het advies is om niet minder te drinken 2 liter water dagelijks om het lichaam gehydrateerd te houden. Ja tegen kruidenthee, centrifuges en ongezoete fruit- en groentesappen, terwijl opwindende dranken, zoals thee of koffie, en koolzuurhoudende dranken moeten worden vermeden. Groen licht voor soepen, soepen, bouillongerechten, bij voorkeur groentegerechten, waardoor u meer vloeistoffen kunt drinken zonder uzelf te dwingen water te drinken. Groenten en fruit dragen bij aan de productie van moedermelk en moeten regelmatig en in goede hoeveelheden worden geconsumeerd.

Terwijl u borstvoeding geeft, moet u uw eiwitconsumptie verhogen en de voorkeur geven aan de consumptie van vis, peulvruchten en wit vlees.

BRONNEN:

Wat te eten tijdens het geven van borstvoeding